Experienta neplacuta dupa achizitia online la Altex de Black Friday-Camera auto NAVITEL R600

Nu trebuia sa treaca anul 2018, fara sa va povestesc despre patania pe care am avut-o cu o achizitie pe care am facut-o de Black Friday la Altex,  dupa ce am prins o oferta foarte buna la Camera auto DVR NAVITEL R600.

Experienta neplacuta dupa achizitia online la Altex de Black Friday-Camera auto NAVITEL R600

Experienta neplacuta dupa achizitia online la Altex de Black Friday-Camera auto NAVITEL R600

De cand mi-am schimbat masina m-am tot chinuit sa-mi cumpar o camera auto (buget de ~ 300 de lei) si nu am reusit pentru ca pur si simplu nu am avut timp. Asa ca in noiembrie, de Black Friday, am facut un efort si am inceput sa mai interesez despre modele si preturi.

Dupa ce am verificat ofertele magazinelor online si dupa mai multe vizionari de review-uri mi-am facut o idee si am ales Camera auto DVR NAVITEL R600. De ce? Pentru ca este micuta, are senzorul de la Sony, meniul simplu, am gasit review-uri pozitive iar oferta celor de la Altex era foarte buna, 250 de lei fata de 350 de lei cat este acum (la eMAG este 370 de lei).

Dar sa revenim la “patanie”. Incep prin a va spune ca am asteptat 11 zile dupa comanda, a fost facuta online (plata cu cardul) la data de 16 noiembrie, iar livrarea a fost facuta abia pe data de 27 Noiembrie.

Experienta neplacuta dupa achizitia online la Altex de Black Friday-Camera auto NAVITEL R600-instagram

Experienta neplacuta dupa achizitia online la Altex de Black Friday-Camera auto NAVITEL R600-instagram

Bucuros si nerabdator ca am primit intr-un final camera, m-am apucat sa “surubaresc” la ea incepand cu un unboxind si sperand ca-i voi continua cu un review.

La scurt timp dupa ce am inceput testarea am costatat o problema. Camera are 2 porturi miniUSB:
– unul direct pe camera care indeplineste 2 functii: de alimentare si de transfer date
– si un port USB pozitionat pe stand, port care este doar pentru alimentare/incarcare.

Problema aparuta este la portul miniUSB aflat pe camera, pentru ca functiona doar pentru alimentare/incarcare, iar transferul de date de pe portul microSD NU functiona.

Am incercat nenumarate combinatii: conectat la porturi usb diferite in calculator, am incercat nenumarate cabluri usb, testat pe mai multe calculatoare. Din pacate acelasi rezultat.

Primul gand a fost ca am nimerit un produs cu un defect de fabricatie si m-am gandit la inlocuirea produsului. Acesta a fost si gandul pe care l-am avut atunci cand am sunat la Altex pentru a reclama situatia.

Convorbirea cu agentul Altex a fost relativ scurta. I-am explicat situatia si i-am mentionat faptul ca doresc inlocuirea produsului pentru ca doream sa beneficiez in continuare de reducerea de pret afisata (camera inca era in stoc la pret redus). Chiar m-am oferit sa ma duc eu intr-un magazin Altex si sa inlocuiesc produsul. Din pacate agentul mi-a spus ca acest lucru nu este posibil, iar singurul lucru care poate fi facut este sa aplic formularul online de retur unde pot mentiona faptul ca doresc inlocuirea produsului. Partea neplacuta a venit in momentul in care agentul mi-a spus despre termentul de rezolvare care era de maxim 14 zile lucratorare.

Mi-am spus ‘asta este’, am asteptat 11 zile dupa produs mai astept inca maxim 14 zile.

Parte interesanta a fost ca la doua zile de cand am aplicat formularul de retur (3 decembrie), am primit un e-mail de aprobare al returului (pe 5 decembrie), iar la cateva ore m-a apelat curierul pentru ridicarea camerei. S-au miscat destul de repede!

Dupa toate acestea am avut rabdare ca tot omul cateva zile si am sunat sa vad ce se intampla. Am sunat de 2 ori in callcenter (pe 11 si pe 17 decembie ) pentru a ma informa ce se mai intampla si daca/cand voi primi noua camera, insa fara nici un rezultat. Agentul nu a putut sa-mi spuna mare lucru, doar ca termenul de solutionare este de 14 zile si sa astept. Asa ca am asteptat si am asteptat, insa nimic.

Intre timp am incercat sa las un mesaj pe pagina de Facebook Altex, in speranta ca asa am mai mult succes si voi primi un raspuns, insa ce sa vezi, acest lucru nu este posibil! Oare de ce?!

Intr-un moment de revelatie m-am gandit sa ma uit in cont si sa verific daca nu cumva Altex deja mi-a returnat banii. Asa se intamplase. Altex imi returnase banutii de 2 zile (13 decembrie), iar solicitarea mea legata de inlocuire produs a primit un “shift delete” din partea lor. Totusi nu inteleg de ce cand am sunat pe 17 decembrie agentul nu a a stiut sa-mi spuna ca deja mi s-au returnat banutii? Poate pentru ca deja promotia se oprise iar pretul camerei se marise considerabil, de la 250 de lei la 350 de lei.

Nici pana in acest moment nu am un raspuns oficial de la Altex la solicitarea de retur. Drept “multumire” le-am trimis un email folosind formularul de contact (tot pe 17 decembrie) de pe site in speranta ca voi primii un raspuns.

Nici la acest mesaj nu am primit raspuns (doar mesajul automat de inregistrare tiket), insa la doua zile distanta, dupa toata tevatura mi-au trimis un email cu factura de achizitie a produsului pe care il returnasem de peste doua saptamani si culmea imi transferase si banii inapoi. Nu, nu era factura de retur, cea de achizitie. 🙂 

Concluzii:
Altex mai are mult de lucru la partea de achizitii online, in special la cum trateaza un client care face achizitii online si intampina probleme de orice natura.
– comunicarea intre Altex si clientii este foarte deficitara.
– pe pagina de Facebook Altex nu poti lasa mesaje.
– daca vrei sa returnezi un produs achizitionat online trebuie sa ai rabdare 14 zile, iar rezultatul poate fi unul neplacut.
– Interesul Altex primeaza fata de cel al clientului.

Intr-un final am renuntat sa-mi mai fac sperante asa ca mi-am ales alta camera auto, un Prestigio RoadRunner 585 GPS, am prins o reducere la cel.ro. Dar despre aceasta camera va voi vorbi intr-un articol viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.