Studiu Samsung-Puterea televiziunii SUHD

Studiu Samsung-Puterea televiziunii SUHDConform studiului „Screen Sensation: The Ultra HD Effect”  efectuat de Samsung  impreuna cu Mindlab International, experienta dintre vizualizarea unui continut UHD (Ultra High Definition) fata de unul FHD (Full High Definition) este cu 38% mai captivanta, iar nivelul de procesare vizuala in timpul vizionarii unui meci de fotbal creste cu 62%.

Vezi mai jos comunicatul de presa ⇓:
București, 17 noiembrie 2015 – Experiența de vizionare pe un televizor de conținut UHD este cu 38% mai captivantă decât vizionarea aceluiași conținut, dar în format full HD, conform unui studiu desfășurat de Samsung Electronics în colaborare cu Mindlab International.


P: Vezi televizoare SUHD Samsung la eMAGZReduceri de Halloween la eMAG 29-31 Octombrie 2015


Studiul neuropsihologic „Screen Sensation: The Ultra HD Effect” a examinat efectele psihologice ale vizionării conținutului video pe televizoare UHD versus cele FHD, pentru a evidenția beneficiile și avantajele tehnologiei Samsung SUHD TV. Tehnologia Full HD (cunoscută și ca 1080p) redă de patru ori mai multe detalii decât formatul HD, în timp ce televizoarele UHD redau de patru ori mai multe detalii decât cele Full HD. Participanții la studiu, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, au fost monitorizați cu ajutorul unor electrozi, care examinează detaliile electroencefalografice (EEG), activități electrodermale și bătăile inimii. Aceștia au urmărit conținut video de la furnizori precum Netflix sau meciuri de fotbal europene, atât la calitate UHD, cât și Full HD, iar pentru ca rezultatul să fie cât mai clar, logo-urile televizoarelor nu au fost vizibile pe parcursul studiului.

Studiu Samsung-Puterea televiziunii SUHD

Rezultatele arată faptul că experiența de vizionare de conținut în formatul UHD este mai captivantă decât cea în format Full HD, datorită mai multor factori precum implicarea crescută (o măsură asociată cu atracția față de un anumit lucru), a procesării vizuale și a puterii beta (o măsură asociată cu concentrarea sau gândirea activă). Telespectatorii sunt mult mai captivați atunci când urmăresc conținut care afișează o călatorie cu roller coastere, oameni la cumpărături sau seri în oraș. În plus, vizionarea de conținut pe televizoarele Samsung SUHD crește nivelul de atractivitate și oferă o implicare mai activă a telespectatorilor decât tehnologia Full HD.

De asemenea, participanții au experimentat o creștere de 62% a nivelului de procesare vizuală atunci când se uită la un meci de fotbal pe un televizor UHD, ceea ce înseamnă că, în acest timp, creierul folosește o capacitate mai mare pentru a procesa informația vizuală. În schimb, această capacitate oferă o reprezentare mai exactă și mai bogată în detalii a cadrelor.

În timpul studiului, participanții s-au simțit parte din spectacol atunci când au urmărit pentru prima dată un conținut UHD pe un televizor Samsung SUHD. Telespectatorii s-au simțit mai implicați în acțiunea de pe ecran, mai concentrați și mai atenți, televizorul Samsung SUHD fiind ideal pentru fanii filmelor de acțiune care își doresc o experiență de vizionare mai captivantă.

„Televizoarele Ultra High Definition sunt un progres major în ceea ce privește experiența vizuală. Acest fapt a fost dovedit prin studiul pe care l-am desfășurat alături de Samsung. Este incredibil cum dezvoltările tehnologice pot crea reacții psihologice semnificative și schimbă felul în care ne raportăm la conținut și divertisment,” a declarat neuropsihologul Dr. David Lewis, președinte Mindlab International.

Printre alte rezultate se numără și faptul că participanții au fost cu 20% mai atrași de conținutul vizionat pe ecranele UHD decât de cel redat de ecranele Full HD, reacțiile emoționale fiind pozitive. În plus, atunci când au urmărit conținut video pentru a doua sau a treia oară, telespectatorii care l-au vizionat în format UHD au fost cu 29% mai atrași de acțiune decât cei care l-au vizionat în format Full HD.

„De la evenimente sportive globale, la mult așteptatele seriale TV și filme de acțiune, telespectatorii își doresc să aibă parte de o varietate de conținut TV premium, disponibil pe ecrane mari, cu o luminozitate îmbunătățită, de înaltă calitate. Samsung este lider în dezvoltarea tehnologiilor TV, oferind cea mai bună experiență de vizionare posibilă. Studiul scoate în evidență beneficiile conținutului premium, de calitate UHD pe televizoare cu specificații tehnice avansate, precum modelele Samsung SUHD,” a declarat Michael Zoeller, vicepreședinte European Head of Visual Display, Samsung Electronics.

„Tehnologia UHD provoacă așteptările telespectatorilor în ceea ce privește calitatea programelor TV, iar ofertele noastre de produse reflectă dezvoltarea tehnologică a calității imaginii, a contrastului, a detaliilor și a luminozității. Realitatea televiziunii a devenit mai intensă, iar divertismentul mai captivant și mai atrăgător,” a declarat Neil Hunt, Chief Product Officer.

Televizorul curbat Samsung SUHD oferă cea mai bună calitate UHD a imaginii, a contrastului și a detaliilor, iar tehnologia Nano Crystal oferă precizie, culori vibrante și luminozitate. Imaginile par că prind viață, oferindu-le telespectatorilor un nou tip de divertisment, mai captivant și mai atrăgător.

Studiu Samsung-Puterea televiziunii SUHD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.